فایل ورد بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقاطع دبيرستان شهر ديهوک در ده سال گذشته

لینک دانلود

فایل ورد بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقاطع دبيرستان شهر ديهوک در ده سال گذشته دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقاطع دبيرستان شهر ديهوک در ده سال گذشته کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقاطع دبيرستان شهر ديهوک در ده سال گذشته،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان مقاطع دبيرستان شهر ديهوک در ده سال گذشته :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنگره بين المللي توانمند سازي جامعه در حوزه علوم اجتماعي، روانشناسي و علوم تربيتي

تعداد صفحات :13

چکیده مقاله:

منظور از افت تحصیلی کاهش عملکرد تحصیلی و درسی دانش آموز از سطحی رضایت بخش به سطحی نا مطلوب است. آنچه محقق اینپژوهش را به تحقیق زمینه یابی در زمینه افت تحصیلی یا آموزشی واداشت، نارسایی، رکود، ناتوانی شدید دانش آموزان مقاطع دبیرستان شهردیهوک، در حدود ده سال اخیر می باشد. در این پژوهش جامعه آماری کلیه مدیران و معلمان بومی دیهوک و نمونه مورد نظر از جامعه دردسترس انتخاب شده اند. با استفاده از پرسش نامه باز و مصاحبه نظرات و دیدگاه های نمونه مورد نظر به دست آمد. با استفاده از توصیف ایندیدگاه ها یافته های و نتایج زیر بدست آمد. عوامل متعددی در این ایجاد رکود تحصیلی دخالت داشتند، از جمله عوامل فردی شامل هدف وانگیزه و عوامل آموزشگاهی شامل معلمین غیر بومی، عدم تخصص معلمین و وجود سرباز معلمان، عدم تناسب کتب درسی و عدم آشناییمعلمین با تغییرات کتاب و روش های تدریس، فضای کلاس و تجهیزات مدرسه و عوامل اجتماعی شامل شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلاتوسطح فرهنگ خانواده، ارتباط بین اولیاء و مربیان، رسانه و شبکه های اجتماعی. آنچه انتظار می رود آن است که مسیولین، روحانیون، معلمان ووالدین دانش آموزان این منطقه در تبیین جایگاه عالی آموزش و یادگیری نقش خود را ایفا کنند و مشوق دانش آموزان در امر پژوهش ویادگیری باشند. آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای به این منطقه محروم داشته باشد. آموزش و پرورش می تواند با استفاده از مشاوران مجربخود در مدارس، اهداف و انگیزه های آموزشی و یادگیری را به دانش آموزان القا کند. همچنین انتظار می رود معلمان با برنامه ریزی جدی واختصاص اوقات بیشتر تا حدودی کمبود های قبلی را جبران نمایند

توضیحات بیشتر