فایل ورد ارايه روش آموزشي

لینک دانلود

فایل ورد ارايه روش آموزشي دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد ارايه روش آموزشي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد ارايه روش آموزشي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد ارايه روش آموزشي :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين کنگره بين المللي توانمند سازي جامعه در حوزه علوم اجتماعي، روانشناسي و علوم تربيتي

تعداد صفحات :14

چکیده مقاله:

در این مقاله سعی بر آن شده است که با توجه به روانشناسی رشد کودک، کارکرد مغز انسان و روبکرد های آموزشی به بررسی مسایل رخ داده در یک کلاس درس پرداخته شده و یک روش آموزشی فعال و پویا برای رسیدن به اهداف متعالی آموزشی ارایه شود. در یک سیستم آموزشی موثر یک روند کلی در مسیر آموزش وجود دارد که شامل ارایه دانش، فهم آن، کاربرد، تجزیه و تحلیل ، ارزشیابی، خلاقیت است. در صورت اجرایی شدن این مولفه ها ، ظهور خلاقیت در بین فراگیران را خواهیم داشت. ولی از آنجایی که ارایه دانش در کلاس های رایج بیشترین زمان آموزشی را به خود اختصاص می دهد بنابراین فرصت کافی برای اجرایی شدن سایر اجزای مهم این مسیر آموزشی وجود نخواهد داشت. بنابراین در این روش، مطالب در حیطه دانش در قالب محتوای الکترونیکی یا سمعی، بصری تولید شده توسط معلم به همراه کاربرگ های ویژه دانشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، تا در خارج از زمان کلاس، اقدام به دریافت این دانش نمایند و با تکمیل کاربرگ ها آمادگی لازم را برای حضور در کلاس و بحث ها و انجام آزمایشات بدست می آورند. در کلاس درس دانش آموزان با در دست داشتن کاربرگ های ویژه کلاسی که حاوی سوالاتی در حیطه فهم مطالب، کاربرد، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی می باشد، با اجرای آزمایشات ، بحث های گروهی، اجرای پروزه های علمی، دانش خود را در سایر حیطه های فرایند آموزش به کار گرفته و به تعالی می رساند. در این روش بیشترین میزان شکوفاسازی خلاقیت فراگیران مبتنی بر میزان هوش و استعداد فردی را خواهیم داشت و و در فرایند آموزش فرد، مربیان و اولیاء آنها با استعداد های آنها آشنا شده و همراه خوبی در زندگی آنها خواهند بود. این روش آموزشی در طول یک سال تحصیلی برای تدریس علوم مقطع هفتم در مجتمع آموزشی طرح نو مورد اجرا قرار گرفت و نتایج بسیار چشمگیری در بررسی میزان یادگیری، ماندگاری مفاهیم ، کاربرد آن توسط فراگیران و کاهش تنش های آسیب زا در محیط آموزشی و افزایش خلاقیت در حل مسیله ، نسبت به سایر روشهای مورد اجرای متداول بدست آمد.

توضیحات بیشتر